Elhosinia B2T Thanwya



















    المنهج

    شاطر

    Mr.AboZaid
    مدير المنتدي
    مدير المنتدي

    الانتماء :
    • ينتمي لمدرسة الحسينية

    عدد الرسائل : 1950
    العمر : 20
    الصف الدراسي : الثالث الإعدادي
    السمعة : 10
    نقاط التميز : 1000003137
    تاريخ التسجيل : 27/02/2009

    عادي المنهج

    مُساهمة من طرف Mr.AboZaid في السبت أبريل 25, 2009 10:47 pm






    A-Vocabulary

    1 admire يعجب بـ 23 intend to ينوى أن
    2 joy فرح 24 well بئر
    3 amazed مندهش 25 amazing مدهش
    4 apart بعيدا 26 lay يرقد
    5 awakened استيقظ 27 magnificent رائع
    6 beneath تحت 28 weakly بضعف
    7 bones عظام 29 mushrooms عيش الغراب
    8 human voice صوت بشري 30 raft قارب/عوامة
    9 calculate يحسب 31 sand رمل
    10 extinct منقرض 32 seconds ثواني
    11 cheerfully ببهجة 33 set off ينطلق في رحلة
    12 complete يكمل 34 slide down ينزلق
    13 consciousness وعى 35 slope انحدار
    14 crashing يصطدم 36 steep شديد الانحدار
    15 imagine يتخيل 37 sound صوت
    16 disappeared اختفى 38 sound like يشبه
    17 eagerly بشغف 39 thunder رعد
    18 fall down يسقط في 41 tide مد وجذر
    19 filled with مملوء بــ 41 tower برج
    20 forest غابة 42 walk down ينزل
    21 hall صالة 43 wander يتجول
    22 hit يصطدم 44 waves أمواج
    B- Quick Look
    Axel was awakened by a noise like thunder or waves crashing on the shore of a sea.
    The professor and Hans were in a big hall .All the passages led to it , so the professor told Axel to walk down the passage to find them.
    The slope of the passage was very steep so Axel went very fast and his head hit a sharp rock and fainted again.
    When Axel awoke he could see strange light coming from somewhere .It was cold , white and unlike sunlight or moonlight .
    There was a beach and a sky with white clouds.
    The professor called that sea “ The Lidenbrock Sea”.
    They found bones of extinct animals and a forest of trees which looked like giant umbrellas.
    The professor decided to explore“ The Lidenbrock Sea”.So , Hans cut down some trees and tied them together to make a raft.




    1-What was Axel awakened by?
    +1 By a noise like thunder or waves crashing on the shore of a sea. بم أوقظ أكسل؟
    -بواسطة ضوضاء مثل رعد أو أمواج تصطدم بشاطئ بحر.
    2-How far was Axel from his uncle?
    +2 He was about six kilometers . كم كان يبعد أكسل عن عمه ؟
    -حوالي 6 كيلومتر
    3-Why did the professor ask Axel to call to him again?
    +3 To calculate the distance between them. لماذا طلب البروفيسور من اكسل ان ينادى عليه مرة اخرى؟
    لكى يقيس المسافة التى كانت بينهما
    4-Why did Axel lose consciousness again?
    +4 Because Axel went very fast and his head hit a sharp rock . لماذا فقد اكسل الوعي مرة أخرى؟
    -لان اكسل نزل سريعا و اصطدم رأسه بصخرة حادة.
    5-When did the professor give a cry of joy?
    +5 When he found Axel still alive. متى أطلق البروفيسور صيحة فرح؟
    -عندما وجد اكسل لا يزال حيا.
    6-What did Axel see when he awoke?
    +6 He saw a strange light, a big sea, a sky with white clouds and a roof of rock. ماذا رأى اكسل عندما استيقظ؟
    رأى ضوء غريب وبحر كبير وسماء ذات سحب بيضاء وسقف مكون من الصخور
    7-How was the light in the huge cave different?
    +7 It was cold , white and unlike sunlight or moonlight. كيف كان الضوء في الكهف مختلفا؟
    -كان باردا ابيض على عكس ضوء الشمس أو القمر.
    8-What did the professor name the sea ?
    -Where was it?
    +8 He named it “the Lidenbrock Sea”.
    +9 It was under the earth’s surface. ماذا سمى البروفيسور البحر؟
    و أين كان؟
    - سماه بحر ليدن بروك.
    - كان تحت سطح الأرض.
    9-What did they see along the shore of “the Lidenbrock Sea”?
    +10 They saw a beach of golden sand, bones of extinct animals and giant mushrooms. ماذا رأوا على طول شاطئ بحر ليدن بروك؟
    -رأوا شاطئ من الرمال الذهبيةوعظام حيوانات منقرضةونباتات عش الغراب العملاقة
    10-What was strange about the plants on the beach?
    +11 They were much taller and bigger than the plants on the earth. ما الغريب بخصوص النباتات التى كانت على البلاج؟
    -كانت اكثر طولا و كبرا من نباتات الأرض.
    11-What were the giant umbrellas?
    +12 They were giant mushrooms. ما هي الشماسي الضخمة؟
    - نباتات عش الغراب العملاقة
    12-Who made a raft?
    +13 Hans made a raft. من صنع قاربا؟
    -هانز صنع قاربا.
    13- How did Hans make a raft ?
    +14 By cutting down some trees and tying them together. كيف صنع هانز قاربا؟
    -بواسطة قطع بعض الأشجار و ربطهم معا.
    14-Why did Hans make a raft ?
    +15 Because the professor decided to explore the sea. لماذا صنع هانز قاربا؟
    -لان البروفيسور قرر أن يستكشف البحر.




    15-The three men were inside…….
    ·1 a huge cave. الثلاث رجال كانوا في داخل.........
    -كهف ضخم.
    16-The sea was named after………….
    ·2 Professor Lidenbrock. البحر سمى باسم........
    بروفيسور ليدنبروك
    17-On the shore they found……
    ·3 bones of extinct animals على الشاطئ وجدوا............
    عظام حيوانات منقرضة



    1-How long did Axel’s voice take to reach his uncle ?
    --------------------------------------------------------------------------------------
    2-Why did Axel go faster and faster while sliding down the passage?
    --------------------------------------------------------------------------------------
    3-How did Axel feel when he saw the sea?
    --------------------------------------------------------------------------------------




    A-Vocabulary

    1 skull جمجمة 23 wind رياح
    2 tremble يرتعش/ يهتز 24 beneath اسفل
    3 geyser نبع ماء ساخن 25 hook سنارة
    4 roaring noise صوت زئير 26 deck على ظهر مركب
    5 fountain نافورة 27 belong to يخص
    6 shepherd راعي 28 bite يعض
    7 warn يحذر 29 recognize يتعرف على
    8 monster وحش 30 twist ينحني
    9 escape يهرب 31 at the mercy of تحت رحمة
    10 gradually بالتدريج 32 flat head راس مسطح
    11 glad سعيد 33 examine يفحص
    12 avoid يتجنب 34 no longer لم يعد
    13 lightning برق 35 voyage رحلة بحرية
    14 extinct منقرض 36 whale حوت
    15 creatures مخلوقات 37 fantastic رائع
    16 lizards سحلية 38 exist يوجد
    17 tusk ناب الفيل 39 herd قطيع
    18 mast ساري 41 mammoth نوع منقرض من الفيلة
    19 approach يقترب 41 tie يربط
    20 risk his life يخاطر بحياته 42 risk خطر
    21 line خط /خيط السنارة 43 pickaxe بلطة
    22 lower ينزل 44 tug هزة شديدة
    23 fossils حفريات 46 fight يتعارك / معركة
    B- Quick Look
    The wind blew the raft along the Lidenbrock Sea quickly.
    Hans decided to try fishing .He tied a hook on the end of a rope , put some meat on it and threw it into the sea. When he pulled the line , he found a strange fish with a flat head , no tail and no eyes.
    To calculate the depth of the sea , the professor tied a pickaxe to the end of a rope and threw it into the sea. When he pulled the rope up he found teeth marks of a monster on the pickaxe.
    Suddenly the raft was thrown into the air by a huge sea monster.
    They saw a huge fountain of water .It was a geyser coming out of an island. The professor called it “Axel Island”.
    The weather changed and there was a storm for three days.
    On the other shore of the Lidenbrock Sea , they found bones of extinct animals and a skull of a human.
    Axel saw mammoths .He recognized them from pictures in his science books.
    They saw a giant 3m tall , with long hair. Both Axel and the professor were afraid. They ran back to the Lidenbrock Sea.




    1-How far did they travel on the Lidenbrock Sea?
    +16 One hundred and forty five kilometres. كم المسافة التي قطعوها في بحر ليدن بروك؟
    -145كيلومتر.
    2-What did Hans decide to do ?
    +17 He decided to try fishing . ماذا قرر هانز ان يفعل؟
    -قرر ان يحاول الصيد.
    3-How did Hans try fishing?
    +18 He tied a hook on the end of a rope and put some meat on it . كيف حاول هانز الصيد؟
    -ربط سنارة في نهاية حبل ووضع بها بعض اللحم.
    4-What did Hans catch?
    +19 Hans caught a strange fish. ما الذي اصطاده هانز؟
    -سمكة غريبة.
    5-Why was the fish strange?
    +20 Because it had a flat head with no tail or eyes. لماذا كانت السمكة غريبة؟
    -لأنها كانت بها رأس مسطح وبلا ذيل أو عيون.
    6-What did the professor say about the strange fish ?
    +21 He said it was an extinct fish. ماذا قال البروفيسور عن السمكة الغريبة؟
    -قال أنها سمكة منقرضة.
    7-What did the two monsters do ?
    +22 They fought each other fiercely. One of them was killed. ماذا فعل الوحشان؟
    -تشاجرا مع بعضهما و قتل أحدهما.
    8-What giant animals did the characters see in the forest?
    +23 They saw mammoths. ما هي الحيوانات العملاقة التي رأوها في الغابة؟
    -رأوا الماموس.
    9-How did Axel recognize the mammoths?
    +24 From pictures in his science books. كيف تعرف اكسل على الماموس؟
    -من صور فى كتب العلوم
    10-What were mammoths?
    +25 They were extinct elephants ما هي الماموس؟
    أفيال منقرضة.
    11-What was the fountain of water?
    +26 It was a geyser ما هي نافورة المياه؟
    -كانت نبع ماء ساخن.
    12-What did the professor name the island?
    +27 He named it “Axel Island” ماذا سمى البروفيسور الجزيرة؟
    -سماها جزيرة اكسل.
    13-Why did they leave Axel Island?
    +28 Because the ground trembled under their feet and became hot. لماذا تركوا جزيرة اكسل؟
    لان الارض اهتزت تحت اقدامهم واصبحت حارة.
    14-What did they find on the other shore of the Lidenbrock Sea?
    +29 They found bones of extinct animals and a skull of a human. ماذا وجدوا على الجانب الآ خرمن بحر لدن بروك.
    -وجدوا عظام حيوانات منقرضة وجمجمة إنسان.
    15-Why did they leave the other shore of the sea?
    +30 Because they were afraid of the giant shepherd. لماذا تركوا الشاطئ الاخرللبحر؟
    -لأنهم كانوا خائفين من الراعي العملاق.



    16-The professor tied a pickaxe to a long rope and threw it into the sea to……..
    ·1 know the depth of the sea. البروفسور ربط بلطة في حبل طويل ورماه في البحر لكي……
    يعرف عمق البحر.
    17-When Axel saw the ball of fire …. .
    ·2 he fainted. عندما رأى اكسل كرة النار…..
    -أغمى عليه.
    18-The giant shepherd was looking after……
    ·3 a herd of mammoth. الراعى العملاق كان يرعى........
    قطيع من الماموس
    19-Although the sea monsters were terrifying,…
    ·4 they didn’t attack them. بالرغم أن الوحوش البحرية كانت مخيفة إلا انها.....
    لم تهاجمهم.
    20-The sea was named after Lidenbrock , but the island………………
    ·5 was named after Axel. البحر سمى باسم ليدن بروك ينما الجزيرة........
    سميت باسم اكسل
    21-The professor refused to lower the sail and take down the mast because…………
    ·6 he wanted the storm to take them away. البروفيسور رفض ان ينزل الشراع و أن يخفض الساري لأنه......
    _أراد أن تأخذهم العاصفة بعيدا.




    1-How did the professor know that the sea was very deep?
    -----------------------------------------------------------------------------------
    2-How was the storm helpful to them?
    -----------------------------------------------------------------------------------
    3-What was strange about the forest?
    -----------------------------------------------------------------------------------




    A-Vocabulary

    1 initials الأحرف الأولى 23 carve ينحت
    2 doubt شك/ يشك 24 at the foot of اسفل
    3 suspect يشك 25 sweep away يكتسح
    4 traveller رحالة 26 in any case على أية حال
    5 fuse فتيل 27 prevent يمنع
    6 ready جاهز 28 speed سرعة
    7 no point لا جدوى 29 entrance مدخل
    8 excitement إثارة 30 exclaim يتعجب
    9 danger خطر 31 guide يرشد / مرشد
    10 path ممر 32 hold يمسك
    11 past it عبرها 33 cliff تل
    12 deserve يستحق 34 lift يرفع
    13 gunpowder بارود 35 left شمال
    14 light –lit-lit يشعل 36 blade حد السكين
    15 beat يضرب 37 cloth قماش
    16 explode ينفجر 38 fear يخاف / خوف
    17 bend down ينحني 39 quite soon سريعا جدا
    18 rough متعرج 41 discovery اكتشاف
    19 tunnel نفق 41 before قبل / أمام
    20 shine يلمع 42 resulted from نتجت عن
    21 pick up يلتقط 43 except ما عدا
    22 drop يسقط 44 refuse يرفض
    23 steel صلب 46 count يعد
    B- Quick Look
    Axel found a knife made of steel, with rough blade as Arne Saknussemm used it to carve his name on a rock at the entrance of a dark tunnel.
    At that moment all Axel’s fears and doubts about the journey disappeared because a great traveller had been there before.
    A huge rock blocked their way to the centre of the earth.
    Axel thought of blowing it with gunpowder.
    When the gunpowder exploded , a hole opened at a frightening speed.
    Axel found out that they lost every thing they had; their tools, instruments , food and water.
    Axel didn’t worry about losing everything they had because he thought that they would be killed quite soon.






















    [ندعوك للتسجيل في المنتدى أو التعريف بنفسك لمعاينة هذه الصورة]


      الوقت/التاريخ الآن هو الإثنين ديسمبر 05, 2016 5:33 pm